دو تا موضوع رو میخام بعد از گذشت چند وقت کالبد شکافی کنم و از دیدگاه خودم بنویسم.

1- موضوع #امیر_تتلو و اتفاقات و مراتب لایوهای جنجالی و رکورد شکستن هاش و در نهایت بسته شدن اکانت اینستاگرامش

2- موضوع آرات و پدرش و کامنت لیونل مسی و حواشی و اتفاقاتی که به این موضوع مربوط میشه.

خب از امیرحسین مقصودلو یا عبارتی دیگه ؛ تتلو شروع میکنم.
تتلو رو بعنوان یک فردی که می خونه . یا به عبارتی دیگه رپ میکنه چه بخوایم چه نخوایم باید بپذیریم ... چه مخالف باشیم چه مخالف نباشم. به هر حال مدت هاست که داره در این عرصه یعنی خوندن فعالیت میکنه. پس نمیتونم خوندنش رو نادیده گرفت. این از این.
تتلو طرفدار کم نداره و این کاملا محرض و مشخص و واضح و آشکاره و اصلا و اساساً طرفدارش عنوان هم دارن و با عنوان #تتلیتی شناخته میشن. حالا اینکه امیر تتلو چی میخونه و چجوری میخونه با تعداد طرفداری که داره سنجیده میشه ! یعنی ما اگر متر و معیار رو بذاریم بر مبنای تعداد طرفدار و هوادار و به اصطلاح فَن .
جزو پر طرفدارترین آدمایی هستش که فالور داره و اساساً همین میزان از فالوراش باعث شد که در موضع سیاست عرض اندام کنه. حالا من میخوام اینو بگم ... که اساساً اینکه امیر تتلو میخونه ؛ و رپ میکنه ... آیا می شود عنوان "خواننده" بهش داد ؟ ... من خودم به شخصه در این مورد باید بگم امیر تتلو خواننده است ! یعنی موزیک رو میشناسه و شعر رو میشناسه و اساساً برای انتخاب کلماتش در موسیقی که ارائه میکنه مشخص و واضحه که فکر میکنه و به اصطلاح چینش هدفمند داره ! اما از دیدگاه هنری آیا او یک هنرمند است ؟ ... از دیدگاه من "خیر" ! به هیچ وجه ! چون اساساً واژۀ "هنرمند" واژه مطلقاً مجزایی است که به هر کس که وارد عرصۀ هنر شد ، و کارِ هنری انجام داد ؛ بگوییم "هنرمند" !

تعریف هنرمند از دیدگاه من "هنرمند کسی است ، که فارغ از ارائه و انجام فعالیت های هنری در بالاترین و بهترین سطح کیفیت ؛ از بُعدِ شخصیتِ اجتماعی و مدنی هم دارای شأن و منزلت و جایگاه والا و رفیع باشد."

به عبارتی دیگه و به زبان عامیانه ... یه هنرمند باس نه تنها آثاری که ارائه میکنه در بالاترین لِوِل و سطح کیفیت باشه ... بلکه از نظر ادب و شعور و آگاهی و سواد و دانش و فهم و درک هم در بالاترین لِوِل و سطح باشه.

امیر تتلو از نظر من و سلیقه ی شخصی من ... برخی از آهنگ هاش ملودی های خوبی داره و خودِ تتلو هم ملودی وکال یعنی  آهنگِ صدایِ خوبی داره . ولی تو بعضی از آهنگاش فحش و الفاظ رکیک هست جوری که هرگز نمیشه و نمیتونی در یک جمع مودب یا متشخص گوش داد یا حتی تو جمع خانوادگی که ادب و نزاکت و احترام رعایت میشه ! و این اصلا خوب و خوشایند نیست ! متاسفانه تودۀ طرفدارای تتلو ، اغلب بچه های دهه 70 به بعد هستن و نکته ی ناخوشایند ماجرا اینجاست که برخی از این توده طرفدارها اهل تامل و تفکر و مطالعه نیستن ! و گوش دادن موزیک رو تفریح میدونن و نسبت به اینکه حفظ و بازگو کردن اشعار خوانندۀ مورد علاقشون باعث تقیقل شأن و جایگاه اجتماعیشون میشه !

شخصیت و روحیات تتلو دیگه کاملاً بر همگان واضح و مشهود و مبرهن است که دارای اختلالات و عقده های روانی فراوان و سیستم فکری برگرفته از سرخوردگی ها و تمایلات ناهنجار و... است و اساساً این روان پریشی و روان گسیختگی در ادبیات موسیقی تتلو نقش میبنده و به مخاطب القاء و دیکته میشه ! لحن پرخاشگرانه در ادبیات تتلیتی ها کمترین تبعات این دکلاماسیونِ .

به ظور کلی من به شخصه امیرحسین مقصودلو ملقب به امیر تتلو رو هرگز یک هنرمند نمیدونم و به نظرم این آدم فارغ از این آهنگ هاش ملودی خوبی داره و خودش هم ملودی وکال خوبی داره ؛ اما از نظر روحی و روانی و شخصیتی به شدت آدم ناهنجار و روان پریشیه.

به نظر من مخاطبی رو باید عنوان هوادار گذاشت که دارای فهم و درک و شعور و منطق استدلال باشه و برای انتخابش دلیل متغن و استوار داشته باشه نه صرفاً اینکه چون "خوب میخونه و حرف دل میزنه و باعث ارضاء روح آدم میشه"  پس خوبه.  من روی حرفم با تتلیتی هایی که جامع هدفشون این چیزیه که اشاره کردم بود ... اگر واقعاً فکر میکنید تتلو از این لحاظ خوبه ... واقعا روی سیستم مغزیتون کار کنید ؛ چون شما هم به طور کلی سالم نیستید و این چیزی نیست که بگیم خب انتخاب خودمه و منم مثه خودش (تتلو) یه ردی و داغونم و... از این حرفا و ادبیات هایی که برخی از تتلیتی ها به کار میبرن ! این دیدگاه مسمومِ و پیشنهاد میکنم حتماً روی دیدگاهتون بیشتر تمرکز و تفکر کنید.

دیگه بیشتر از این طولانی نمیکنم این مطلب رو فقط در آخر باز هم روی حرفم به طرفداراست ... نه الزاماً طرفدارای تتلو ... طرفدارِ هر خواننده ای و هر هنرمندی که هستید ؛ باید بتونید قوۀ درک و عقل و منطقتون رو هم بالا ببرید و افزایش بدید و انتخاب کورکورانه و صرفاً به اصطلاح انتخاب دلی و از روی هوس نباشه و آگاهانه و کاملا عقلانی باشه !
البته هر چی بگی باز اون دخترک احمقی که فکر و ذهنش اینه که هر جور شده با تتلو رل بزنه باز پیدا میشه ... فقط به اینجور احمق ها میشه گفت احمق های رام نشدنی.

 ♦

آرات ... پدرش ... پیش به سوی روزهای روشن... اما به روشنی رنگ قهوه ای روشن ... چرا ؟!
چون آرات قربانی سیستم تربیتی ناهنجار پدرش شده ! اینکه شما بچه رو از سنین کم مجبور میکنی که حتماً ورزشکار بار بیاد یک نوع دیکتاتوری محسوب میشه حالا اگر نخوایم بگیم کودک آزادی !
قربانی چالش ها و مسائل فضای مجازی کردن کودک هم باید به این شیوه ناهنجار تربیت کودک هم اضافه کرد !
پسرم در جواب اینکه تتلو چرا فحش داده نظرتو بگو !
لیونل مسی لایک کرده و کامنت گذاشته ! علی کریمی ... تتلو ... فلانی ... فلانی .... فلانی ... آرات جان ، عزیزم دلم ... من به شخصه به شما دسترسی ندارم که به سیستم و روش پدرت جلوی خودت به پدرت بگم : پدر آرات تو قطعا و حتماً یک احمق و بیشعور و نفهمی ! کسی که قدرت پردازش ذهنیش به عنوان پدر انقدری جا نیفتاده که بفهمه بچه رو نباید از کودک و خردسالی وارد معقوله های سنگین و ثقیل کرد ؛ اون قطعاً پدر نیست و حتما یک بی شعورِ !
آزات و سیستم زندگیش کاملا نمونه ی بارز کودک آزاری و نقض حقوق کودکانه محسوب میشه !
هر احمق و نفهم دیگه ای که فکر میکنه باید بچه رو حتی از همون دوران توفولیت مستقل و کوشا بار آورد ااساساً درک و فهمی از کودکی و آزادی و آرامش نداشته و خودش یک نوع بیشعور بوده که بچه رو هم با سیستم بیشعوری پرورش میده !
آرات قربانی بیشعوری خانواده و اطرافیان و طرفدارانی می شود که مثل حیواناتی که رشد و پرورش داده میشوند تا برای هدف خاصی ... تولید شیر ... تولید پوست و گوشت و.... پرورش داده میشوند و انتهای این پرورش ها قربانی شدن است ... قربانی سیستم مریض و کاملا غلط !
بچه ای که هنوز ادبیات کودکانه دارد و هـ را از ب تشخیص نمیدهد کنار پدر مینشید و در لایو اینستاگرام که تعریف سنی شده برای افراد بالای 12 سال و یک کودک با ادبیات ورای سن خود رو به رو می شود !
پدر آرات رو اگر یک بی سواد از روستاهای توابع مازندران بدونیم و اون احمق هایی که ماشالا ماشالا میکنن رسماً عده ای بیشعور دور بچه رو گرفتن و تشکیل اجتماع حیوانی دادن ! آرات عزیز کاش میشد تو رو از دست اون احمق پرورش دهنده ی بچه ربات در آورد و آرامش و آسایش و کودکی واقعی رو بهت برگردوند.